HERREN är med dig du tappre stridsman

ptl

Då förvandlade du min klagan i fröjdesprång; du klädde av mig sorgens dräkt och omgjordade mig med glädje. Därför skall min ära lovsjunga dig, utan att tystna; HERRE min Gud, jag vill tacka dig evinnerligen. Ps 30: 12,13 (1917)

Ingen som tjänar i krig låter sig insnärjas i näringsomsorger, ty han vill vara den till behag, som har tagit honom i sin sold. 2 tim 2: 4 ( 1917)

Foto Håkan Nilsson

One Response to HERREN är med dig du tappre stridsman

  1. anna nyman skriver:

    tack du den högste att du genom våran herre och frälsare vill och kan ge oss alla av din himmelska frid i allas våra hjärta och själ .

    se på marken . se på himmelens alla fåglar …….
    gör dig inga bekymmer ty HERREN själv ska sörja för er alla .

Kommentera

