Nazismens nya vapenbröder

nya-tag

Nu har nazismens mörka makter hämtat hjälp och kommit tillbaka, flankerade av vänsterkrafter och muslimer.
Påhejade av media som har lögnens Fader som sin pappa, och religiösa ledare som kallar sig kristna men inte tror på Guds ord eller känner Jesus.

Men för den som känner sin Bibel finns ingen oro. All denna turbulens är för att vi står inför ett regeringsskifte här på jorden.
Det blir en Jude som skall komma tillbaka till Jerusalem och regera på hela jorden. Hans namn är Jesus, och Han kommer snart.

Illustration: Håkan Nilsson

4 Responses to Nazismens nya vapenbröder

  1. G skriver:

    Ja, det är skrämmande att Judehatet även förekommer i Sverige. Jag trodde Sverige var ett demokratiskt land som står för fred. Men när man hör fördömanden mot Israel även från vissa politiker i ledande ställning så börjar man undra, vart är vi på väg…

  2. Maria Vethe skriver:

    Anne Frank och Gaza har inget med varandra att göra. Ingenting överhuvudtaget.

    Detta verkar dock gått somliga pöbler förbi, då dessa somliga valde att, under gårdagens (28 januari) Minnesdag för Förintelsens offer i Uppsala, avbryta diverse talare med hån och skrik.

    Att dessa unga människor bärande på Palestinasjalar inte sitter inne med en större dos respekt det förvånar mig och ger mig sorgsna känslor. Jag kan inte fatta och begripa den totala respektlöshet, den blinda inställning samt det brinnande hat som dessa somliga uppenbarligen sitter inne med.

    Men att se den övriga publiken ställa sig upp ock kontra pöblernas skrikande med sången ”Vi välsignar dig Israel” rörde mig mer än något annat. Tårarna trillade och jag sjöng allt vad jag mäktade med bägge händer stolt lyfta till ära för Israel, landet jag bär med mig på insidan, landet jag aldrig kommer svika.

    Dessa ilskna ungdomar äger all rätt att utrycka sig, all rätt att reagera, tycka till och anse. Men att blanda ihop förintelsen med nuläget i Gaza och att på grund av denna missförståelse ta sig in på en minnesgudstjänst för att helt enkelt försöka förstöra på det mest motbjudande sätt, det kära anti-Israel-ungdomar, resulterar endast i er egna eliminiering ur debatten. Ingen kommer någonsin ta en clown seriöst.

    Att ställa sig upp ock skrika ur sig hat mot en stat, mot en nation, mot ett folk, det tog jag personligt och det sårade mig på djupet. Ni skapade fruktan, ni visade ingen respekt.

    Er önskan var att visa oss ert hat, vilket ni lyckades med. Men att se era mörka rop dränkas i skinande lovsång, bekräftade vad jag redan misstänkte, nämligen det faktum att ”ni” drivs av hat, medans ”vi” drivs av kärlek. En övervinnande och segrande kärlek, och det är den väsentliga skillnaden som kommer att avgöra det hela. You just wait and see.

    Medan mina tårar trillade för Israel, gick mina tacksägelser åt det faktum att så många av gårdagens pöbler faktiskt satt kvar tillräckligt länge till att höra de fantastiska tal och vittnesbörd framförda av kvällens inbjudna talare.

    Min bön handlar numer om er. Ni kan spela tuffa tillsammans, men jag vet att en eller annan mening uttalat av någon av kvällens talare fastnade i era tankar, och jag hoppas att när ni gick skilda vägar igår så fanns den ena meningen kvar. Jag ber att den ena meningen skall plåga er och störa ert hat. Jag ber att era ögon öppnas så att ni ser.

    Maria Vethe

  3. Johan Bensow skriver:

    Jag tycker du förenklar något alldeles oerhört. Kritik mot Israel blir till ”nazism”.

    Oaktat att grupperna som framför detta i många fall lidit lika mycket under nazismen som judarna gjorde.

    Det är fult och ohderligt att använda epitet på detta vis. Vilket tyvärr alltför ofta görs numera.

  4. singingdogblogg skriver:

    Illustrationen är en satirteckning
    och texten skall förstås utifrån ett andligt perspektiv. Jag skriver om ”nazizmens mörka makter” inte om nazister som personer.

    När kritik mot Israel utmynnar i skändade Judiska kyrkogårdar och våldsverkan mot synagogor, då börjar vi närma oss situationen som var vid kristallnatten.

    Rekomenderar dig att läsa kommentaren i samma ämne från Maria Vethe.

    Glada tillrop i HERREN från Håkan

Kommentera

