I klostret och klistret

I dag när jag var på väg till köksbordet för att se om husse tappat något gott, hittade jag en tidning. Det var tidningen Världen i dag som fallit ned från bordet, den var daterad den 23 januari -08 och sidan 4 var uppslagen. Jag gick runt flera varv för att förvissa mig om att jag såg det hela från rätt håll.

Där såg jag flera religiösa ledare som kommit på att de skall bli eniga genom att mura in sig i ett kloster. Jag beskådade bilden på dem länge, men jag saknade en vanlig fiskare i det här vältitulerade gänget och varför fanns där ingen profet. Som jag förstår det, har de alla ett gemensamt problem, de är så duktiga att predika.
Även i manifestet var det många fina ord. Bön vet jag vad det är och vad det kan åstadkomma, men kontemplation vad är det?

Men så såg jag ett ansikte som till och med en hund känner igen, för han är nog mer avbildad än kungen i Thailand, det var Ulf Ekman. Som vallhund vet jag ju en hel del om herdar, får och rovdjur och nu kom jag att tänka på en herde jag hört talas om. Under en längre tid klippte han ullen på sina får, men sedan en dag sålde han ullen till vargen, ja- han till och med gav bort en del av ullen till vargen. 
När sedan fåren förstått vad som hänt var det inte konstigt att de kände sig nakna och frusna och de flesta av dem stoppade huvudet i en buske.
Logga in dig på bloggen Aletheia så kan du förstå hur de kände sig.

kloster1.jpg

3 Responses to I klostret och klistret

  1. Dag Sr skriver:

    Andebedömningens gåva är bra att ha i allt virrvarr som finns i världen idag vare sig man tassar omkring i köket, kloster eller klister. Hälsa Håkan!

  2. Harry Forsgren skriver:

    Fyndigt och träffsäkert skrivet om ”i klostret och klistret” och karrikatyren av Ulfens framfart!

    Jag har på min hemsida:

    http://hem.spray.se/harry.forsgren/

    och där i menyn “Min Åsikt” kommenterat “Ekmans nya syn på JDS – läran”.

    Det blir för långt att återge på en blogg som denna. Men de som är intresserade kan ju ta del av det på min hemsida och där eller här ge sina kommentarer. Eller så genom direkta mail till mig:

    harryforsgren@yahoo.se

    Där under länkar finns även en hemsida om katolicismens förförelse länkad för den intresserade.

    HaFo

  3. singingdogblogg skriver:

    Tack för kommentaren. Man kunde också ha döpt detta inlägget till ”Smulor under bordet”

Kommentera

