Lögnens fader är nog tyckarelitens pappa

Bevara äktenskapet och under det genomborrade hjärtat underrubriken, mamma pappa barn. Det var ju en bra annonskampanj. Men de skulle ha frågat mig innan de författade texten till plakaten. De skulle ha skrivit far och mor istället för pappa och mamma, då hade nog den iskalla snålblåsten uteblivit, för i dag är det inte många som vet vad orden far och mor betyder. Barn är ju också ett fult ord, men där har jag inget alternativt råd, men förolämpa oss bara inte genom att kalla dem valpar.

Jag vill inte bli trakasserad och mobbad av tyckareliten så nu hukar jag mig och säger inte husse och matte utan vårdnadshavarna, då är jag inte ensam. Sören Juvas och Ulrika Westerlund på RFSL och Yvonne Ruwaida på miljöpartiet är några av de många, som heller inte har någon mamma och pappa utan som har vårdnadshavare.

Undrar just vilka som kommer till undsättning när lilla Pelle ropar i sin nöd på vårdnadshavaren? Det måste nog bli Staten som i någon skepnad kommer rusande och genom sina resurser kommer före föräldrarna. Stackars Pelle blir ju helt förvirrad, förr i tiden hade föräldrarna många barn, nu har barnen många vårdnadshavare. När staten ensam tagit över barnens fostran, det är ju ambitionen, då blir det enklare för lille Pelle att hålla reda på vem som är hans vårdnadshavare.

Visheten kommer ovanifrån står det i Bibeln, men från överheten kommer numera det mesta snett underifrån. ”Ni har Djävulen till er far” så sa Jesus till sin samtids tyckarelit. Det gäller i än högre grad vår tids tyckarelit. Men då får vi uttrycka oss lite anpassat och säga till dem, Ni har ju Djävulen till er vårdnadshavare.

bloggbild5_450.jpg

Ett hett tips från Tabac, jag lånar ut min identitet. Tillverka en mask, och gör som på bilden, då blir ingen diskriminerad, för vem kan tro att det här är en familj.

3 Responses to Lögnens fader är nog tyckarelitens pappa

  1. Affe skriver:

    Tack för en fantastisk blogg. Hälsa Tabac från oss. Mer sådana roliga teckningar önskar vi. Snacka om att vara på rätt spår. Nu är du på ordets tummelplats och inspirerar andra.
    Var rikligen välsignad!
    /Alf Heimertz

  2. Dag Selander skriver:

    Klok som en häst är du, Tabac!

    Snart kommer mera…
    Politikerna i Riksdagshuset har sedan ett par månader en hel del motionsförslag från de mycket skickliga och flitiga homofillobbyisterna. Vad det står på de senaste motionsförslagen som ska upp och motioneras i nästa motionsomgång? Vad som står? Ska jag berätta?

    OK, då, texterna i lämnade motionsförslag innehåller följande: Förbjud alla skolor och inrättningar i Sveriges land att använda uttrycken ”far”, ”mor”, ”mamma”, ”pappa” för det är diskriminerande för alla dem barn som bara har föräldrar med ett kön.

    Så det är bara att vara beredd. I Kanada har man redan förbjudit användandet av Mom och Dad…

    //Dag Sr
    PS hörde jag ett morr eller var det ett ylande?

  3. Carl skriver:

    Hej Håkan!

    Mycket roande läsning! Pappa skickade länken och jag läste och njöt 🙂

    Allt gott!

Kommentera

